Сторінки

Шукати в цьому блозі

Дистанційне навчання - 5 клас 2021-2022 н.р.


 Шановні учні та батьки!

На онлайн - урок з музичного мистецтва ви можете потрапити через посилання.

https://meet.google.com/svx-gyfr-zyv

Розклад тривалості уроків.

3. 10.05 - 10.25 - Онлайн - урок     5 - В кл.
    10.25 - 10.50 - Робота з блогом.
4. 11.00 - 11.20  - Онлайн - урок     5 - Б кл.
    11.20 - 11.45 - Робота з блогом.
5. 12.00 - 12.20  - Онлайн - урок    5 - А кл.
    12.20 - 12.45  - Робота з блогом.

Домашні завдання зробити в зошиті, сфотографувати на телефон і прислати мені на Вайбер 0660513468, або на електронну пошту vika31GVL@yandex.ua вказавши обов'язково свій клас і прізвище!!!!
27.05.2022 р.
 Тема уроку: "Музична вишиванка"
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:

  1. 1. Подивитися відео і послухати пісні, поспівати пісню "Мамина сорочка".
  2. 2. Намалювати у зошиті вишиванку або вишитий рушник у будь якій техніці, можна роздрукувати і розмалювати різими кольорами готові шаблони, сфотографувати і прислати вчителю на Вайбер.
  3. «Біла Вишиваночка»

    1. Маю білу вишиванку-вишиваночку,

    Що матуся вишивала аж до раночку.

    Вишиванка розцвітає цвіт-калиною

    І у серці оживає Україною.

    Приспів:

    Вишиваночка, вишиваночка -

    Наймиліша за усіх,

    Вишиваночка, вишиваночка -

    То матусі оберіг.

    2. Маю білу вишиванку, ще й намистечко,

    І на свято зодягаю взимку й літечком.

    Вишиванка розцвітає цвіт-калиною,

    І у серці оживає Україною.

    Приспів:

20.05.2022 р.
 Тема уроку: "Підсумкова контрольна робота за рік"

Пройти контрольний онлайн-тест можна за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/xuy905 до 28.05.2022 р. або відскануйте QR - код 
13.05.2022 р.
 Тематичне оцінювання з теми "Взаємодія музики з іншими видами мистецтва"

Теми розділу "Взаємодія музики з іншими видами мистецтва":

У музичному театрі: Опера.

У музичному театрі: Балет.

Музика на кіноекрані.

Мюзикли та телемюзикли.

Мистецтво і спорт.

Великодні дива.

Музика і слово.

Музика і циркове мистецтво.

Пройти узагальнюючий онлайн-тест можна за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9374335 до 21 травня.
06.05.2022 р.
тема уроку "Музика і циркове мистецтво".
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:
  1. 1. Переглянути відео з уроку, записати до зошита 1 визначення.
  2. 2. Поспівати поспівку та пісню, яку вивчали на минулому уроці "А життя є!"
  3. 3. Намалювати малюнок, який можна об'єднати з цирковим номером (на вашу думку) і музичним твором https://youtu.be/GZxUJXqbxYs (кінцевий результат сфотографувати і прислати вчителю на Вайбер).
  4. Поспівати пісню "А життя є!"
29.04.2022 р.
тема уроку "Музика і слово".
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:

1. Зобразити у своїх зошитах 2 схеми з урока, передивитися відео з уроку та поспівати нову пісню.
2. Записати до зошита текст пісні "А життя є!" (прикріплю нижче слова).
3. Придумати невеличкий віршик (або взяти будь який літературний) і придумати до нього мелодію (її можна зіграти на підручних матеріалах: стукіт по долонях, об стіл, олівцями по столу, можна рєп). Записати аудіо або відео - файл і прислати вчителю на Вайбер.
А життя є!
Приспів:
А життя є! Нас вітає!
Веселково грає!
А життя є! Нас єднає!
З нами заспіває!

Добрий ранок наступає,
Сонечко встає!
Все навколо привітає,
День новий дає!
День новий дає!..

Приспів.

Не журися, посміхнися!
Завтра знову день!
Разом з нами ти навчишся
Радісних пісень!
Радісних пісень!..

Приспів.

Ти, ти, ти, давай, давай!
Руки вгору піднімай!
Потанцюй і пострибай,
Разом з нами заспівай!
З нами заспівай!..

Приспів.
22.04.2022 р.
тема уроку "Великодні дива".
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:
Домашнє завдання:
  1. 1. Подивитися відео з уроку, поспівати поспівку та пісні - караоке, які є в уроці.
  2. 2. Намалювати у своєму зошиті з музики писанку (можна декілька), можна з Пасочкою, розфарбувати і кінцевий результат сфотографувати і прислати вчителю на Вайбер!
  3. Цікаві приклади малювання крашанок можна переглянути тут:
  4. https://osvitanova.com.ua/posts/1203-10-neperesichnykh-
  5. idei-dlia-stvorennia-iaskravykh-krashanok-do-velykodnia
15.04.2022 р.
тема уроку "Мистецтво і спорт. Краса і здоров'я.".
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:
1. Подивитися відео з уроку, переписати текст пісні " Пісня про зарядку",
поспівати з караоке.
2. Перегляньте відео - руханку з хом'ячками ps://youtu.be/3suQb7il4kM
пропоную вам щодня виконувати ранкову гімнастику, використовуючи це відео.
Намалюйте цих веселих танцюючих тваринок або улюблені види спорту у себе
  1. в зошиті і малюнок пришліть вчителю на Вайбер.

Пісня про зарядку

1.Розбудило сонечко нас з тобою,

Повело нас сонечко за собою.

Хлопчики, дівчатка – я і ти,

Робимо зарядку: раз, два, три!

Раз, два, три! Раз, два, три!

Робимо зарядку: раз, два, три!

2.Ручками до сонечка потягнулись,

Весело всі сонечку усміхнулись.

Плещемо в долоні я і ти:

Прокидайтесь, соні! Раз, два, три!

Раз, два, три! Раз, два, три!

Прокидайтесь, соні! Раз, два, три!

3.Повернулись вліво, потім – вправо.

Хто ще так несміло робить вправи?

Більш не позіхаємо я і ти,

Весело стрибаємо: раз, два, три!

Раз, два, три! Раз, два, три!

Весело стрибаємо: раз, два, три!

Раз, два, три! Раз, два, три!

Робимо зарядку я і ти!


08.04.2022 р.
тема уроку "Музика на кіноекрані (мюзикл)".
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:
  1. 1. Виписати виділені визначення собі у зошит, а також текст розспівки - пісні "ДО РЕ МІ" з мюзиклу "Звуки музики".
  2. 2. Подивитися всі відео з уроку та поспівати пісні, які вивчали на минулих уроках, в тому числі і нову розспівку.
  3. 3. Гра "Музика на кіноекрані" (кросворд) https://learningapps.org/view9919072 (кінцевий результат сфотографувати і прислати вчителю на Вайбер).
  4. 4. Гра "Вгадай мелодію" (відповіді записати до зошита сфотографувати і прислати вчителю на Вайбер). https://sway.office.com/GYrwE6WMYdJv0WOW?ref=Link

01.04.2022 р.
тема уроку "Музика на кіноекрані".
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:
  1. 1. Записати в зошит всі виділені визначення з урока та слова пісні "Крилаті гойдалки".
  2. 2. Подивитися відео з уроку та поспівати пісню "Крилаті гойдалки" караоке.
  3. 3. Виконайте тестові завдання з теми "Музика в кіномистецтві" до 07.04.2022 р. за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6377666

25.03.2022 р.
тема уроку "У музичному театрі: БАЛЕТ (продовження). "
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:

  1. 1. Записати до зошита виділений абзац та текст пісні "ДЕСЬ СОБІ" (DANCE MONKEY УКР. ВЕРСІЯ)
  2. 2. Подивитися відео з уроку та поспівати пісню під караоке.
  3. 3. Намалювати Попелюшку або Попелюшку з принцем (можна мультяшні) і прислати вчителю фото на Вайбер (можна в зошиті).
  4. "ДЕСЬ СОБІ" (DANCE MONKEY УКР. ВЕРСІЯ)

    1. Десь лунають крики, десь лунає сміх.

    Десь любов панує, десь панує гріх.

    Я знаю

    Кожен має ціль, має мету,

    Але не кожен має в серці доброту.

    У я

    Хочу, хочу, хочу, щоби всі

    Мамусі, татусі, дідусі і бабусі,

    Були

    Разом, разом, разом із дітьми

    І нам допомагали до мети іти.

    Приспів

    І ще

    Десь собі, десь собі, десь собі кожен з нас

    Думає про те що є на все в житті свій час.

    Потім просим

    Дай мені, дай мені, дай ще один шанс

    Побути разом із батьками ще хоч раз.

    2. А коли ми вже дорослими будем

    Часу не буде, але буде купа проблем.

    Ми не встигнемо моргнути, як життя

    Забере наших батьків у небуття.

  5. 18.03.2022 р.
  6. тема уроку "У музичному театрі: БАЛЕТ. "
  7. Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:
Домашнє завдання:

1. Записати визначення до зошита.

2. Потанцювати з Маршмелоу та поспівати з Шеріл Портер (розспівка).

3. Подивитися відео, яке є в уроці, м/ф "Лускунчик". Поспівати під мелодію пісню "Мама" (слова є в минулому уроці).

4. Гра "Знайди слова" (балет) (кінцевий результат сфотографувати і прислати вчителю на Вайбер) https://learningapps.org/view9883756

5. Гра-кросворд "Балет" (кінцевий результат сфотографувати і прислати вчителю на Вайбер) https://learningapps.org/view9918252

На дозвіллі перегляньте за бажанням фрагменти з мультфільмів про юних балерин, що прагнуть досягнути успіху в цьому мистецтві:

  1. Фрагмент мультфильму «You Know It's About You» (Magical Thinker, Stephen Wrabel)
  2. Ballerina ( Leap ) Fanmade mv! "A million dreams"
  3. Scarlett - animated short (Scarlett Contra el Cancer)
25.02.2022 р.
тема уроку "У музичному театрі: ОПЕРА "
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:

1. Записати два визначення до зошита. Записати текст пісні "Для мами"

2. Пограти в ритмічну гру і послухати пісню, поспівати її під мелодію.

3. Подивитися відео, яке є в уроці.

4. Гра «Знайти слова» У музичному театрі: опера (кінечний результат сфотографувати і прислати вчителю на Вайбер) https://learningapps.org/view9917477

5. Гра "Музичні інструменти: (записати собі у зошит назви 13 муз.інструментів, які ви побачите на відео і прислати вчителю на Вайбер) https://www.youtube.com/watch?v=0N9-y0gBsrw

Мама.

І. Хто мене зігріє в темну ніч?

Хто мені тихенько заспіває?

Ми з тобою, мамо, віч-на-віч.

Знаю я, що кращої немає.

Хай минають дні, летять роки

I, нехай, складне стає так просто.

Може вже й доросла я (дорослий я)?


Приспів: Я не буду казати

Та знай: ми блукаємо між світами.

Але там, де у неба є край

Чути пісню моєї мами.

Я не буду казати

Та знай: ти у мене одна єдина.

Тільки ти чекай.

Мамо, я до тебе лину!


ІІ. Хто мене зігріє в темну ніч?

Доля, мов ріка, така глибока.

Тільки ми з тобою віч-на-віч,

Ніжна моя мамо синьоока.

Хай минають дні, летять роки

I, нехай, cкладне стає так просто.

Може вже й доросла я (дорослий я)?

Приспів. (2)

18.02.2022 р.
тема уроку "Симфонічна музика"
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:

1. Виписати у зошит позначені визначення. Поспівати пісню з відео-караоке "Ми - майбутнє"(з минулого уроку). Передивитися відео в уроці.
2. Виконати онлайн - тест до 25.02.2022 р. (включно) за посиланням:

Тематичне оцінювання за темою "Професійна музика" https://vseosvita.ua/test/start/hst780


11.02.2022 р.
тема уроку "Інструментальна музика"
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:

Домашнє завдання:
1. Виписати у зошит позначені визначення, переписати текст пісні "Ми - майбутнє". Поспівати пісню з відео-караоке. Передивитися відео в уроці.
2. Написати невеличку доповідь про одного з диригентів (країна значення не має) собі у зошит (максимум 1 сторінку), сфотографувати (можна знайти на просторах інтернет фото) і прислати вчителю на Вайбер.

Ми - майбутнє

І. Букварі закрилися вчасно,

Олівці зламалися вщент,

Старший клас,

Це по-справжньому класно,

Бо настав важливий момент!

Геть планшети та різні розваги,

Викидаємо їх у сміття,

Покладемо життя ми на ваги!

Де ти, майбуття?

Пролетять роки дитячі,

Наші голови гарячі, зрозумій!..

Приспів: 2 рази

Ми - майбутні спортсмени,

Топ-моделі, бізнесмени

Ідемо вперед і змінюємо час!

Ми крокуємо стежками,

Де ходили тата й мами,

А тепер вони чекатимуть на нас!

ІІ. Кожна мить, мов перше кохання,

Кожна річ – натхнення і шок.

Тут немає задач розв'язання,

Це життя – не відкритий урок.

У щоденнику тижні минають,

І не буде до них вороття,

Пальці швидко сторінку гортають,

Де ти, майбуття?

Пролетять роки дитячі,

Наші голови гарячі, зрозумій!..

Приспів.

Речитатив:

Туфлі чи кросівки, спідниці чи штани,

Ти в усьому модний, руки догори!

Це новітній танець Generatіon Next

Він для тих, хто з нами,

Хто слухає цей текст!

Гей, шановні дяді, тьоті і батьки,

Ви іще не бачили, хто ми тут такі!

Дивимось уважно на кожного із нас,

Хочемо сказати, слухайте ще раз!

Приспів.

А тепер вони чекатимуть на нас!


04.02.2022 р.
тема уроку "Хорова музика"
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:

Домашнє завдання:
1. Записати виділені визначення собі до зошита.
2. Поспівати пісню "Мы маленькие звезды", яку записували на минулому уроці.
3. Виконати онлайн - тест до 11.02.2022 р. за посиланням:


28.01.2022 р.
тема уроку "Вокальна музика"
Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:


Домашнє завдання:

1. Перекреслити у зошит, заповнити клітинки, кінцевий результат кросворду сфографувати на телефон і прислати на Вайбер вчителю.

2. Переписати текст пісні " Мы маленькие звезды" і спробувати поспівати з відео - кліпом.

Питання:
  1. 1. Дитячий голос. 
  2. 2. Високий жіночий голос.
  3. 3. Музичний супровід. 
  4. 4. П’єса для голосу без слів. 
  5. 5. Високий чоловічий голос.
  6. 6. Керівник оркестру. 
  7. 7. Голос Д. Хворостовського.

26.11.2021 р.
тема уроку "Народні українські танці"

Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:


Домашнє завдання:
1. Виконувати пісні "Ти моя, країно", "Варенички" , "Пісню на добро" Н.Май.

2. Виконати тест (до 6 грудня)

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8647458


19.11.2021 р.
тема уроку "Народні музичні інструменти"(продовження)

Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:


Домашнє завдання:

1. Виконувати пісні "Ти моя, країно", "Варенички" , "Пісню на добро" Н.Май.

2. Знайти і записати до зошита 2-3 загадки або ребуса про музичні інструменти.


Пісня зі словами

Караоке - версія

12.11.2021 р.
тема уроку "Народні музичні інструменти"

Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:


Домашнє завдання:
Виконувати пісні "Ти моя, країно", "Варенички" і розучувати "Пісню на добро" Н.Май.


05.11.2021 р.
тема уроку "Пісня - душа народу. Історичні пісні"

Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:


Домашнє завдання:
Знайти і сфотографували текст будь - якої пісні про козаків (обов'язково вказавши автора) або легенду чи думу і прислати фото.

Поспівати вивчені пісні.

29.10.2021 р. 
тема уроку "Календарно - обрядові пісні".

Щоб переглянути урок, перейдіть за цим посиланням:


Домашнє завдання:

Тест (12 балів)

1. Як називають людину, яка створює Музику?

А). Поет. Б). Режисер. В). Музикант. Г). Композитор.


2. Хто виконує Музику?

А). Музиканти. Танцюристи. Б). Танцюристи. Співаки.

В). Музиканти. Співаки.

3. Як називають Музику, яку створює Народ?

А) Класична Музика. Б) Поліфонічна Музика.

В) Народна Музика. Г) Естрадна Музика.

4. Хто написав народні пісні?

А) Багато авторів. Б) Композитор і поет.

В) Придумав народ і передавав з уст в уста.

5. Народні Пісні, які тісно пов’язані з певною порою року,

називаються - :


А). Зимові Пісні. Б). Весняні Пісні. В). Літні Пісні. Г). Осінні Пісні.

Д). Календарно-Обрядові Пісні.

Е). Варіанти відповідей А)., Б)., В). і Г). – вірні.


6. Календарно-Обрядові Пісні - це:


А). Зимові Пісні. Весняні Пісні. Літні Пісні. Осінні Пісні.


Б). Колядки. Щедрівки. В). Веснянки. Купальські.


Г). Петрівчанські Пісні. Обжинкові Пісні.


Д). Варіанти відповідей Б)., В). і Г). – вірні.


7. Чим відрізняється народна пісня від сучасної?


А) Кількістю куплетів.

Б) Авторами, кількістю куплетів та приспівами.


В) В сучасної є автори, 3 - 4 куплети і приспів.

Г) народна - придумав народ, в сучасної є автори.


Д) Варіанти відповідей Б)., В). і Г). – вірні.


8. Найперші Пісні в житті кожної людини - це:


А). Пісні, які вивчаються і виконуються в дитячому садочку.


Б). Пісні, які вивчаються і виконуються в початковій (1-4 кл.) школі.


В). Пісні, які вивчаються і виконуються в основній (5-9 кл.) школі.

Г). Календарно-Обрядові Пісні.


Д). Колискові Пісні.


9. На українських весіллях співають - :


А). Колискові Пісні. Б). Календарно-Обрядові Пісні.

В). Соціально-Побутові Пісні.

Г). Весільні обрядові Пісні. Жартівливі Пісні. Сатиричні Пісні.


Д). Варіанти відповідей А)., Б). і В). – вірні.

10. Про ніжне ставлення закоханих одне до одного, про

Кохання співається в - :


А). Історичних (Героїчних. Козацьких.) піснях. Піснях-Думах.


Б). Календарно-Обрядових Піснях. В). Сатиричних Піснях.

Г). Ліричних Піснях. Піснях про Кохання. Д). Варіанти відповідей

А)., Б). і В). – вірні.


11. Усе розмаїття життя людини відтворюється у - :

А). Календарно-Обрядових Піснях.

Б). Історичних (Героїчних. Козацьких.) Піснях.


В). Соціально-Побутових Піснях. Г). Родинних Піснях.


Д). Варіанти відповідей В). і Г). - вірні.

12. Всі негативні риси людини (Байдужість. Недбалість. Лінь)

висміюються в - :

А). Ліричних Піснях. Б). Весільних Піснях.

В). Жартівливих піснях. Г). Сатиричних Піснях.

Д). Варіанти відповідей В). і Г). - вірні.


Поспівати вивчені пісні.


23.10.2021 р. тема уроку
Подивіться відео 

На попередніх уроках ми мандрували  Давньою Грецією. Відвідали  Китай та познайомились китайськими народними інструментами. Побували у Єгипті. Дізналися, що музика займала чинне місце в житті людини. Вона супроводжувала її від народження і до останньої хвилини життя. Сьогодні ми вирушимо у фольклорну експедицію, мета якої – дізнатися про українські народні пісні, поширені у побуті. Але спершу давайте пригадаємо:
  • Як називається людина, що створює музику?
  • Які види музики залежно від її виконання існують?
  • Як називається музика, яку створює народ?
Отже, розділ, який у ми розпочинаємо вивчати – «Народна музика». А тему нашого уроку – «Пісня – душа народу». Пісню називають душею народу. І як я уже зазначила, вона – унікальний феномен, який супроводжує людину від її народження протягом усього життя. Народна пісня – невичерпне джерело, з якого нащадки дізнаються про минуле свого народу, а композитори черпають натхнення.
Саме народна пісня  несе в собі первинні національні ознаки, музичний фольклор є основою для професійного українського мистецтва.  Він був джерелом творчості не лише для українських та світових класиків, а й набуває широкої популярності серед сучасних виконавців. Музична творчість народу огорнула піснею не тільки життя окремої людини, але й життя всієї нації у всіх проявах та змінах історії.
Ми з вами знаємо, що народні пісні, створені у давні часи, звучать і нині: їх відроджують, зберігають і виконують як звичайні люди, так і професійні виконавці.
Народні мелодії лягли в основу творчості композиторів минулого і теперішнього часу. 
Отже: народна музика або пісня - це та, яку склав народ, а в сучасної авторської пісні є автори - поет і композитор. 
Чим відрізняється народна пісня від авторської?
1. Народну пісню склав народ, автора не має. 
В авторської є автори : поет, композитор і виконавець.
2. По складу у народної може бути багато куплетів і жодного приспіву (може бути до 20 куплетів).
В авторської за змістом може бути 2 - 3 куплети, іноді 4 і один приспів.
   Зараз в наш час українські народні пісні стають дуже популярними, їм переробляють музику, роблячи більш сучасну оранжеровку і додають цікавого видозміненого виконання. Такі пісні дуже цікаво слухати, а якщо ще знаєш і слова - то підспівувати і підтанцьовувати.
Народна пісня та мелодія вплинули на творчість Фридеріка Шопена, Джоржа Гершвіна, Модеста Мусоргського, Михайла Глінки. До скарбниці світової класичної музики увійшли твори й Петра Чайковського,  Карла-Марії Вебера,  Людвіга Бетховена, Олександра Аляб’єва, в яких звучать українські народні мотиви.
Давайте пригадаємо наших українських композиторів, які у своїй творчості використовували народні мелодії: Микола Лисенко, Кирило Стеценко, Микола Леонтович, Борис Летошинський, Яків Степовий, Філарет Колеса та інші.
Теми з народної музики вплинули і на творчість сучасних волинських композиторів Мирослава Стефанишина, Віктора Герасимчука, Віктора Тиможинського, композитора – аматора Тетяни Ціхоцької та інших.

  • Пригадайте, які види народних пісень нам відомі?

(Календарно-обрядові, побутові, соціально-побутові тощо.)

  • Пригадайте, які пісні виконувались напередодні Нового року та Різдва?

(Святому Миколаю, календарно-обрядові - щедрівки та колядки).
Навесні дзвеніла і співала запальна веснянка в якій поєднувались хорові пісні з іграми і танцями. У ній оспівується пробудження природи, сподівання на гарний урожай. За веснянками співали ягідні, купальські, русальні, петрівчані, косарські пісні і поступово рухались до обжинків, які святкували і виконували  восени. 
Увесь річний цикл календарних обрядів змістовний, логічний та насичений яскравими образами.
Серед побутових пісень виокремлюються жартівливі, колискові, дитячі, ліричні, пісні-ігри та пісні-танці.
  • Пригадайте, а яка пісня супроводжує дитину від народження?

Так, колискова – це пісня для заколисування дитини. Ніжні мелодії колискових дитина вперше чує від мами і проносить у своєму серці крізь життя.

Пісні-ігри, пісні-танці - ці пісні можна проілюструвати хореографічними рухами. Зазвичай вони запальні, веселі.

Ще один з жанрів народних пісеньліричні пісні. У них оспівується кохання, краса рідної природи, сирітство, злагода та сімейні негаразди.

Дитячі пісні створені для дітей дорослими, або ж самими дітьми.

  •  А як ви вважаєте, що оспівувалось у жартівливих піснях?

Подивіться і послухайте пісню " Чи не той то Омелько" і дайте відповідь на питання:

  • Що висміюється в пісні? (записати до зошита)

Але сучасні люди не зациклюються лише на своїй культурі.   Вони цікавляться фольклором та народними піснями інших країн. І, як виявляється за кордоном теж є пісні подібні за жанрами до наших українських.

Сьогодні ми з вами прослухаємо французьку народну пісню в перекладі Володимира Камінського  «Братик Яків».

Творчі запитання: відповідь записати до зошита
1.     Послухайте і скажіть до якого жанру можна віднести цю пісню і чому?
2.     До якої української народної пісні подібний цей твір? 
Рефлексія.

Погляньте відео, та ще раз повторіть, які види українських пісень ми розглядали сьогодні на уроці. Можете поспівати жартівливу пісень "Чи не той то Омелько"
Виконання пісні "Ти моя, країно!"

     Домашнє завдання.
1. Ребус «Жанри українських народних пісень" 
(вставити пропущені літери і записати слова до зошита) 

…оли…кові 

Жа…тів…иві 

Л…ри…ні

…сто…ичні 

Кале…дарно - о…рядові 

2. Прийом «Добери пару» 
(перемалювати таблицю до зошита, з'єднати правильні судження стрілочками)

}  Колискові

}  Жартівливі

}  Ліричні

}  Історичні

}  Календарно - обрядові

}  Пісні про історичні та бойові події, героїв-козаків, видатних постатей

}  Пісні, у яких осміюються вади характеру (лінь, жадібність, малодушність)

}  Пісні, що виконуються за календарем у певну пору року під час обрядових світ

}  Пісні, що відображають душевний стан, пов’язаний із спогляданням природи, коханням, роздумами про життя

}  Пісні для заколисування дитини

3. Які жанри пісень відносяться до побутових? (перелічіть)

4. Гра «Віночок українських пісень» (вікторина)   https://learningapps.org/view10369097
                    5. Гра «Збери прислів’я» (з’єднати початок прислів’я та його
                         закінчення» https://learningapps.org/view11278490
5. Вивчити слова пісні "Ти моя, країно"

1, 2 та 3 завдання зробити в зошиті, сфотографувати на телефон і прислати мені на Вайбер 0660513468вказавши обов'язково свій клас і прізвище!!!!

Пограємо разом

Скласти пазл (відгадати, що сказав Міньйон) https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2e133981b42b

Пазл «Українська пісня» 1   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30ad53364952


22.10.2021 р. тема уроку  "Музика стародавніх епох: Єгипет, Китай, Греція"

Міфи і легенди всіх народів фіксують уявлення людей про музику як могутню силу, що здатна впливати на природу, приборкувати тварин та зцілювати людей.

Музика давнього Єгипту


Як можна помітити, зображення музикантів у творах скульптури і живопису свідчать про те, що важлива роль у музиці Давнього Єгипту належала струнним інструментам.

Вважається, що давні єгиптяни одними з перших народів світу винайшли арфу. Збереглися розповіді про давньоєгипетських музикантів, що вміли грати на арфі так чарівно, що ці звуки навіть зцілювали різні хвороби. Велика єгипетська арфа, що була більшою за зріст людини, пізніше набула різних форм та розмірів, поширюючись світом.

Слухання. Єгипетська музика (музична реставрація)

Музика – це мистецтво, яке існує тільки під час виконання. Якщо її не записати, вона може зникнути.

Через те, що до нас не дійшли нотні записи єгипетської музики, ми дуже орієнтовно уявляємо, як могла звучати їхня музика. Однак збереглися музичні інструменти та їхні зображення, що «розповідають» нам про стародавню музику. Сучасні фахівці, зокрема іспанський музикант Рафаель Перес Арройо спробували відтворити для нас давньоєгипетську музику.


Слухання. К.Дебюссі «Місячне сяйво»

Запишіть до свого зошита відповіді.
1) На якому інструменті виконується соло в музичному творі К.Дебюссі? 
2) З поданих слів оберіть ті, які характеризують звучання цього інструмента: прозоре, світле, бурхливе, ніжне, плавне, рішуче, урочисте, яскраве.


Творче завдання (записати відповідь до зошита)

Порівняйте картини Уїльяма Тернера та Клода Моне. 

3) Яка з них, на вашу думку, може бути ілюстрацією до музики Клода Дебюссі?

Уїльям Тернер


Клод Моне


Перегляньте відео

Музика Давнього Китаю


Перші згадки про китайську музику трапляється в легендах, пізніше – у документальних свідченнях. Музика була обов’язковою під час придворних ритуалів. Щоб повідомляти імператору про настрої народу, спеціально обрані люди постійно подорожували країною та записували почуті пісні. Потім ці записи увійшли до відомої «Книги пісень» - однієї з найстародавніших збірок пісень і гімнів.
  

Вважалося, що за допомогою музики можна викликати дощ, вплинути на зростання рослин.

Споглядаючи плинність природних стихій, китайські музиканти створили свій особливий лад, який називається пентатоніка.

Китайська музика в основному була одноголосна, іноді застосовувалися другі і треті голоси, які лише допомагали звучати першому голосу. 



Китайські музичні інструменти – різноманітні. Найпоширенішими з них вважалися флейти з очерету (сяо), серед струнних – цитра (цинь) і скрипка (ерху). 


Багата група ударних інструментів - барабани, гонги, дзвіночки тощо.




Рефлексія 
(спробуйте відтворити те, що показує вчитель, можна взяти будь - які пластикові стаканчики)

Перегляньте м/ф "Китайська тарілочка"

Музика Стародавньої Греції

Свідчення про музику Стародавньої Греції збереглися в літературі, написах на колонах, розписах керамічних ваз.


Музика відіграла важливу роль у житті давніх греків. Вона звучала під час різних свят, театральних вистав. Головним учасником їх був хор, спів якого пояснював події, що відбувалися на сцені.


Мудрець Сократ, до речі, стверджував: «Кращий танцюрист – кращий воїн». Під час танців стародавні греки, подібно первісним мисливцям, дуже правдоподібно інсценували битву з ворогом.

Виконуючи войовничі танці, їхні учасники надягали пурпурні плащі, брали в руки зброю, запалені смолоскипи, і розпочиналися… сценічні «військові навчання».


Слухання. Кристоф Віллібальд Глюк, опера «Орфей та Евридіка» (фрагмент), мелодія Орфея

 К.Глюк-Орфей и Эвридика-Мелодия

Греки вірили в чарівну силу музики. Про це свідчать різні стародавні міфи.

Так, солодкоголосий Орфей, коли вдаряв по струнах своєї золотої кіфари, ставав могутнішим за богів. Тому що в ці чарівні миті не боги, а пісня Орфея володарювала над світом. Вся природа підкорювалася чудовій музиці. Зачувши звуки прекрасної мелодії, навіть дерева і скелі зсувалися з місць. Слухаючи його спів, утихомирювалися неприборкані потоки водоспаду, а люті звірі плакали, як діти…

Розучування пісні


Ти, моя країно!

 
Ми багато мандрували,
Раз! Два! Три!
Ми усюди побували,
Раз! Два! Три!
І тепер вже знають діти,  |
Що найкраща в цілім світі |
Ти, моя країно, ти!       | (2)

Урожаями багата,
Раз! Два! Три!
У віночку кожна хата,
Раз! Два! Три!
Чорнобривці і калина,     |
В моїм серденьку єдина    |
Ти, моя країно, ти!       | (2)

Коли в небі сонце сяє,
Раз! Два! Три!
Коли дощик накрапає,
Раз! Два! Три!
В світі є земля тепліша,  |
Ти для мене наймиліша,    |
Ти, моя країно, ти!       | (2)

Ми багато мандрували,
Раз! Два! Три!
Ми усюди побували,
Раз! Два! Три!
І тепер вже знають діти,  |
Що найкраща в цілім світі |
Ти, моя країно, ти!       | (2)

 Тест (записати до зошита)

1. Яку музику стародавніх епох ви розглядали?
2. Хто винайшов перший музичний інструмент "Арфа" ?
3) Доповніть вислів  - "Вважалося, що за допомогою музики можна...
4) Напишіть, які Китайські музичні  інструменти ви знаєте..
5) Яку важливу роль відіграла музика у житті давніх греків? (опишіть)
6) Про що йдеться в м/ф "Китайська тарілочка"?

Д/З (Творчі завдання)

1) Запишіть до свого зошита відповіді.

На якому інструменті виконується соло в музичному творі К.Дебюссі? З поданих слів оберіть ті, які характеризують звучання цього інструмента: прозоре, світле, бурхливе, ніжне, плавне, рішуче, урочисте, яскраве.
2) записати відповідь до зошита.

Порівняйте картини Уїльяма Тернера та Клода Моне. Яка з них, на вашу думку, може бути ілюстрацією до музики Клода Дебюссі?

3) Записати до зошита слова  і поспівати пісню "Ти моя країно!".

4) Дати відповіді на тест (записати до зошита) і прислати фото мені на вайбер.


5) Пограти в онлайн - ігри.

1, 2 та 4 завдання зробити в зошиті, сфотографувати на телефон і прислати мені на Вайбер 0660513468вказавши обов'язково свій клас і прізвище!!!!

Пограємо разом

Гра «Створи музику» (відчуй себе композитором стародавнього Китаю або Єгипту, створи свою музику в стилі цих епох)   https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/

Складіть портрет композитора Дебюссі  

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2353482aa3cd

Скласти пазли «Музика стародавніх епох» (на вибір)

Єгипет 1   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=305060fbdd72

Єгипет 2   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2707c8786750

Китай 1   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3cea247ee1d6

Китай 2   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0cd810566924

Китай 3   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1c46fb74c2af

Гра «Музика стародавніх епох» (впізнай, з якої держави малюнок і віднеси його до певної колонки)   https://learningapps.org/view13682219

Скласти пазли

  «Музика Древньої Греції» 1  https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=12f8e0d0fe6b

«Музика Древньої Греції» 2   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1501ce36cccc

ліра   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1521b1c8308f

флейта Пана    https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0627bbb22c66

  24.09.2021 р.  тема уроку "Мова музики"


 

Перегляньте відео






Пограємо разом

Гра «Знаки динаміки» завдання Смерфика(з’єднай пару)  https://learningapps.org/view11520474

Гра «Позначення темпу» https://wordwall.net/uk/resource/3734081

Пазли:

Портрет Чайковського   https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3db6ee4a71f7

Пазл «Позначення темпу» https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1ee31c80b12a

Немає коментарів:

Дописати коментар